Viaplay introduceert vanaf vandaag een nieuw jaarabonnement dat klanten de mogelijkheid biedt om voor een lagere prijs een jaar lang toegang te krijgen tot de volledige content van de streamingdienst. abonnees
Dit abonnement, dat beschikbaar is tussen 12 augustus en 2 september 2024, kost €13,79 per maand, waarmee gebruikers op jaarbasis €50 besparen.
Met het jaarabonnement kunnen abonnees alle sportevenementen, series en films bekijken die Viaplay aanbiedt. Dit omvat onder andere live-uitzendingen van de Premier League, die op 16 augustus van start gaat, evenals het Formula 1-seizoen, inclusief de race op Zandvoort.
Ook biedt Viaplay toegang tot de Bundesliga, die op 23 augustus begint, PDC Darts, Tulp Hoofdklasse Hockey en Enfusion.
Bovendien omvat het abonnement volledige toegang tot F1 TV Pro zonder extra kosten.
Na de eerste 12 maanden wordt het jaarabonnement automatisch omgezet in een maandelijks opzegbaar abonnement tegen de dan geldende tarieven.
Het abonnement kan na de eerste jaarperiode op elk moment worden opgezegd en blijft geldig tot het einde van de maand waarin is opgezegd.
Deze nieuwe abonnementsvorm biedt klanten een voordelige manier om een jaar lang toegang te krijgen tot een breed scala aan sport- en entertainmentcontent.
Prijsverhoging
Viaplay kondigde onlangs een maandabonnement met 12,5 procent omhoog gaat. De nieuwe prijs van €17,99 in plaats van €15,99 ging in vanaf de eerste betaling na 22 mei.
Deze prijsstijging kwam op hetzelfde moment dat Viaplay bekendmaakt dat het ook in de komende jaren de uitzendrechten van de Formule 1 zal behouden.
Naar verluidt kost het de streamingdienst jaarlijks ongeveer 45 miljoen euro om deze rechten te kunnen behouden. Daarnaast heeft Viaplay recentelijk een samenwerking gesloten met Talpa. Hierdoor wordt een deel van het Viaplay-aanbod uitgezonden op Viaplay TV, het voormalige SBS9.
Vorig jaar gaf Viaplay aan dat het genoodzaakt was om te reorganiseren vanwege tegenvallende financiële resultaten.
In reactie hierop heeft het platform zich teruggetrokken uit verschillende landen om zich te concentreren op zijn kernmarkten: Scandinavië en Nederland, waar Formule 1 erg populair is dankzij Max Verstappen