Yvonne Coldeweijer, ooit de onbetwiste koningin van de Nederlandse roddeljournalistiek, lijkt haar scepter neer te leggen.
De laatste tijd is het opvallend stil op haar mediakanalen. Is ze er nu helemaal klaar mee? In de podcast Coldeweijer Inc. onthult ze de ware reden achter haar mediastilte: "Ik heb de juice uitgespeeld."
Lang was Coldeweijer de onmisbare bron voor sappige details over het reilen en zeilen van de B- en C- (en soms zelfs A-) lijst.
Op haar razend populaire kanaal Life of Yvonne deelde ze met zichtbaar genoegen pikante details over de liefdesleven, misstappen en geheime zonden van bekende Nederlanders.
Maar nu lijkt de koek op. Life of Yvonne is omgebouwd tot een privékanaal en de Juice Member Club, waar fans voor 8,95 euro per maand exclusieve toegang kregen tot Coldeweijers nieuwste onthullingen, kabbelt geruisloos voort.
In de podcast met Mark Koster reflecteert Coldeweijer op haar roemruchte juiceperiode. Ze erkent dat haar succes te maken had met de tijdsgeest.
De #MeToo-beweging bracht een golf van openhartigheid met zich mee, en Coldeweijer vulde dat vacuüm met onthullingen over BN'ers die dachten onaantastbaar te zijn.
Maar die tijd lijkt nu voorbij. "Ik heb het gevoel dat er nu veel minder te halen valt", aldus Coldeweijer. "Het exposen van mensen die zich voordoen als familieman terwijl ze vieze honden zijn, heb ik gedaan. Ik zie dat als een level dat ik heb uitgespeeld."
Met een knipoog voegt ze toe: "Ik ben bij de eindbaas gekomen en heb hem verslagen."
Nieuwe prioriteiten
De juicequeen is klaar met roddelen en sensatie. Nu ze moeder is geworden, heeft ze andere prioriteiten. "Bepaalde dingen interesseren me gewoonweg niet meer op dat vlak," zegt ze eerlijk.
Wat de toekomst brengt voor Coldeweijer is nog onduidelijk. Wellicht richt ze zich meer op haar eigen merk of zoekt ze een nieuwe uitdaging in een compleet ander vakgebied.