file 2

Deze BN'er zal de ring betreden in een nieuw seizoen van 'Boxing Influencers'

Overig sport10 okt , 8:34
De meningen over Boxing Influencers zijn verdeeld, maar ongeacht je standpunt, één ding is zeker: het programma keert dit jaar terug! De eerste deelnemer is zelfs al onthuld.
Niemand minder dan Dave Roelvink stapt weer de ring in. In 2019 deed hij al eens mee aan het evenement, en dit jaar gaat hij opnieuw de handschoenen aantrekken.
Volgens zijn trainer, Michael Passenier, is Dave klaar voor de uitdaging. "Hij is jong, hij is gretig, hongerig, leergierig," vertelt Passenier enthousiast over zijn pupil. Net als voorgaande edities brengt Boxing Influencers mediapersoonlijkheden, influencers en realitysterren samen om hun geschillen letterlijk uit te vechten in de ring.
Bekijk hieronder: 'Sidney Bout vecht niet verder bij Boxing Influencers'
Het evenement zal plaatsvinden op zondag 22 december en is exclusief te zien op Videoland. Naast Dave Roelvink deden in het verleden bekende namen als acteur Charly Luske, YouTuber Laura Ponticorvo en presentator René Watzema mee aan het spektakel.
Dit jaar is de spanning wederom om te snijden, met veelbelovende gevechten die fans aan het scherm gekluisterd zullen houden. Hoewel de exacte matchups nog niet bekend zijn gemaakt, staan de verwachtingen al hooggespannen.
Evenementen zoals Boxing Influencers hebben vaak te maken met kritiek, vooral vanuit de hoek van hardcore boksliefhebbers. Zij zien het niet altijd als een serieuze sport, maar eerder als pure entertainment. Toch probeert de organisatie dit beeld bij te stellen. Onder leiding van voormalig Glory-CEO Maurice Hols en vechtsporticoon Melvin Manhoef, willen ze een brug slaan tussen de traditionele bokswereld en een nieuw, breder publiek.
Zie ook: 'Sem van Dijk traint zich suf voor Boxing Influencers'
"Wij willen meer dan alleen sensatiegevechten neerzetten," legt Hols uit. "Boksen is, naast kickboksen, Nederlands erfgoed. We willen een verbindende factor zijn." De organisatoren hopen niet alleen het boksen nieuw leven in te blazen, maar ook een nieuwe generatie fans aan te trekken. Met Boxing Influencers willen ze het imago van de sport opfrissen en moderniseren.
De inspiratie voor het evenement komt van succesvolle buitenlandse shows zoals de Britse serie Misfits Boxing, opgezet door KSI, en de evenementen van Most Valuable Promotions, gerund door Jake Paul. Beide evenementen hebben laten zien dat influencers in staat zijn om serieuze gevechten neer te zetten en een breed publiek te bereiken.
Vooral Jake Paul heeft bewezen dat hij meer is dan alleen een YouTuber. Hij heeft de aandacht voor het boksen wereldwijd vergroot, iets waar de Nederlandse organisatie ook op hoopt.
"We willen dat boksen weer in de schijnwerpers komt te staan," voegt Hols toe. "Dat is iets waar we in Nederland zeker ook naar streven." Met dit soort evenementen probeert de organisatie boksen toegankelijker te maken voor een jonger publiek, zonder de integriteit van de sport uit het oog te verliezen.