Verschillende bronnen melden dat
Rachel Hazes haar personeel van Brasserie Casa Hazes behoorlijk strak in de teugels houdt. Zo zou ze hen zelfs bespioneren via camera's. "Als er iets gebeurt wat haar niet zint, krijgt het personeel de wind van voren…"
Brasserie Casa Hazes, gelegen in het bruisende hart van La Carihuela, lijkt op
social media een gezellige en gastvrije plek, maar de werkelijkheid is volgens insiders iets minder rooskleurig. Terwijl Rachel op Instagram trots pronkt met haar dienbladen, beweert een anonieme bron dat ze in werkelijkheid nauwelijks zelf de handen uit de mouwen steekt.
"Rachel doet zelf helemaal niets, alleen maar het personeel in de gaten houden," meldt Juicechannel op Instagram. "En als ze er zelf niet is, dan doet ze dat via de camera’s in de zaak." Zo blijkt dat de hele tent volhangt met cameralenzen die elke misstap kunnen volgen.
Zie ook: 'Advocaat en Shownieuws-tafel over sommatie Rachel richting André'
En hoe gaat dat in zijn werk? Wanneer Rachel iets via de camera’s opmerkt dat haar niet aanstaat, springt ze uit haar vel. "Er zijn echt al verschillende personeelsleden huilend vertrokken, omdat ze de druk vanuit Rachel niet aankonden.”
Overigens is wat Rachel doet niet helemaal volgens de regels. Je mag als werkgever camera’s inzetten om personeel en eigendommen te beveiligen, maar die beelden mogen absoluut niet worden gebruikt om werknemers aan te spreken of te beoordelen op hun functioneren. Het lijkt erop dat Rachel een beetje de grenzen van de wet oprekt in haar streven naar perfectie.
Een volger die onlangs bij Casa Hazes heeft gegeten, bevestigt dat de camera’s er echt hangen. "Ik was er vorige week nog en het klopt van de camera’s. Alles hangt vol," schrijft de volger in een bericht aan Juicechannel.
Zie ook: 'Johan Derksen over eis Rachel Hazes: 'Stel je niet zo aan, hysterisch wijf!''
Bizar afrekensysteem
Dat er een schimmige sfeer hangt in Casa Hazes, dat is zeker. Mochten de camera's niet duidelijk maken dat Rachel geen vertrouwen heeft in haar personeel, dan blijkt dat wel uit haar afrekensysteem. "Er was iets misgegaan met mijn bon en ik kreeg geld terug uit de fooienpot, want het personeel kan dus geen geld halen uit de kassa,'' aldus een klant.