In een speelse protestactie verborg een Britse denktank een aanbod voor gratis wijn in het kleine lettertype van zijn privacybeleid. Drie maanden later ontdekte een websitebezoeker de tekst en claimde de wijn.
De initiatiefnemer van de actie omschrijft het als een "kinderachtig protest" tegen de Britse privacywetgeving.
Deze wetten dwingen bedrijven een tekst op hun website te zetten "die toch niemand leest", beweert Dan Neidle in een gesprek met BBC News.
Neidle is de eigenaar van een denktank gespecialiseerd in belastingzaken en voegde uit onvrede drie maanden geleden een bijzondere zin toe aan de verplichte privacytekst op zijn website.
"We sturen een goede fles wijn naar de eerste persoon die dit leest", de tekst luidde als volgt. Neidle meldt dat het drie maanden duurde voordat iemand zich meldde om de wijn te claimen.
Bovendien was het niet een doorsnee lezer, maar iemand die de website bezocht om inspiratie op te doen voor het opstellen van een eigen privacybeleid.