helene hendriks en noa vahle aan de slag bij ziggo sport

Prijs Ziggo-abonnement gaat met dit bedrag omhoog per 1 juli

Financieel24 jun , 14:03
Ziggo kondigt aan per 1 juli 2024 een inflatiecorrectie toe te passen op de abonnementen voor Internet, TV en Vaste Telefonie. Dit houdt in dat klanten meer gaan betalen voor deze diensten.
De maximale verhoging van de maandelijkse abonnementsprijs zal dit jaar 3,35% bedragen, hoewel dit percentage varieert afhankelijk van het type abonnement. Deze prijsstijging geldt zowel voor bestaande als nieuwe klanten.
Voor bestaande klanten van Ziggo zal de prijsverhoging liggen tussen de €1 en €2 per maand. De minst getroffen pakketten zijn de 1Gbit bundels. Klanten zonder een 1Gbit pakket zullen procentueel een grotere stijging in hun maandelijkse kosten zien.
Klanten met een lopend contract van 12 maanden hebben geen recht om hun contract te ontbinden vanwege deze prijsverhoging en kunnen dus niet tussentijds overstappen.
Klanten met een maandelijks opzegbaar contract of een abonnement dat langer loopt dan 12 maanden, hebben wel de mogelijkheid om over te stappen naar een andere en goedkopere aanbieder.
De grootste prijsverhogingen treffen de pakketten die een combinatie van Internet, TV en/of vast bellen aanbieden. Zo stijgt het 100Mbit pakket met 3,35% per maand. De stijging bij de abonnementen voor Internet & TV en Internet Only is minder groot en ligt gemiddeld rond de €1,25 per maand.
Redenen voor de prijsverhoging in 2024
De prijsverhogingen zijn volgens Ziggo noodzakelijk om de toenemende kosten te dekken. De kosten voor onderhoud van het netwerk zijn gestegen en consumenten verwachten steeds meer van hun internetdiensten, zoals hogere internet snelheden en stabiele verbindingen zonder onderbrekingen.
Om aan deze verwachtingen te voldoen, streven providers voortdurend naar verbeteringen in snelheid en capaciteit, zodat klanten in elke woonkamer Full-HD televisie kunnen ontvangen.
Door deze inflatiecorrectie kan Ziggo blijven investeren in de infrastructuur en diensten, wat uiteindelijk moet resulteren in een betere gebruikerservaring voor alle klanten.