In het Ziggo Dome in Amsterdam verscheen er bij het concert van rapper
Boef een onverwachte gast in het publiek, en dit was niemand minder dan voormalige 'knuffelmarokkaan'
Ali B.
Ondanks zijn recente veroordeling tot twee jaar celstraf wegens verkrachting en poging tot verkrachting, geniet Ali B nog steeds aanzienlijke populariteit.
Terwijl de
muziek door de zaal galmde, nam hij uitgebreid de tijd om met fans op de foto te gaan. "Met meerdere mensen op de foto," zo getuigen bezoekers die de rapper niet konden weerstaan.
Ali B’s aanwezigheid was eerder al een punt van discussie. Sinds zijn veroordeling wacht hij op de behandeling van zijn hoger beroep en kan hij vrij rondlopen.
Dit leidde tot verbazing bij velen, vooral na zijn eerdere reis naar Marokko, die door sommigen werd geïnterpreteerd als een soort vakantie of therapiesessie. Marokko heeft geen uitleveringsverdrag met Nederland, wat zijn verblijf daar extra opmerkelijk maakte.
Het publiek in de Ziggo Dome reageerde gemengd op de aanwezigheid van de controversiële rapper. Ondanks zijn verleden blijkt dat Ali B nog steeds een schare fans heeft.
Een video die tijdens het concert werd opgenomen toont hem vrolijk met fans poseren. De controverse rondom zijn persoon lijkt hem niet te deren, en het lijkt erop dat hij zijn fans nog steeds weet te charmeren, zelfs na de onthullingen die zijn carrière hebben aangetast.
Ali B’s connectie met Boef is al lang bekend en werd opnieuw onderstreept tijdens dit concert. De rapper was niet alleen zichtbaar als supporter, maar lijkt ook weer volop betrokken te zijn in de muziekscene. Dit roept vragen op over de toekomst van zijn carrière, vooral gezien de rechtszaken die nog lopen.
Samenwerking met Boef?
Recent verschenen beelden van Ali B in Amsterdam hebben de aandacht getrokken van het juicekanaal Reality FBI. Een volger meldde dat hij de rapper had gezien tijdens een clipshoot van Boef.
"Deze pipo was er ook bij," schreef de volger bij een foto van Ali. Dit wijst erop dat Ali B mogelijk aan een comeback werkt. Met Boef’s videoclips die gemiddeld zo’n 11 miljoen keer worden bekeken op YouTube, zou dit een flinke boost kunnen betekenen voor zijn publiciteit.