Rapper
Boef heeft onlangs zijn eigen horecaformule gelanceerd, een halal fastfoodketen genaamd Chick&Cheez. Op Instagram geeft hij vandaag een update over de business. "Hier wordt je als eigenaar lijp van!"
De 31-jarige rapper keerde onlangs terug vanuit Dubai, om de opening van meer dan vijftig vestigingen in Nederland bij te wonen. Het filiaal draagt de naam Chick&Cheez en is geïnspireerd op de twee favoriete ingrediënten van de artiest: kip en kaas.
Bekijk ook: 'Ali B in Ziggo Dome bij Boef'
De rapper besloot er flink werk van te maken. Zo introduceerde hij een Instagram-account en beloofde zijn snor geel te verven en zijn kapsel paars (de kleuren van het logo van de keten) als hij de 100.000 volgers zou aantikken. Inmiddels staat de teller op 69.000, wat betekent dat hij gevaarlijk in de buurt komt.
Daarnaast beloofde hij de eerste bestellingen in style te bezorgen. Zo zie je op zijn Instagram hoe hij met tassen vol kip in een helikopter stapt. "Ik moet door heel Nederland bezorgen, dus dat moeten we wel in stijl doen. Ik heb een speciale helikopter, om zo alle bestellingen snel mogelijk af te leveren, dus plaats nu je bestelling en wie weet zie je mij zo voor je deur."
Zie ook: 'Lil Kleine gastartiest bij groots optreden Boef'
Deze marketingsstunts werpen hun vruchten af, zo blijkt uit een update die Boef deelt in zijn Instagram Stories.
Al op zondagavond moest hij toegeven dat de drukte hem teveel werd. "We zijn letterlijk aan het ontploffen. Duizenden bestellingen per dag, we proberen alles zo goed mogelijk te managen," schreef hij. Ook gaf hij aan dat ze de bezorggebieden tijdelijk hadden verkleind.
"We doen er alles aan om zo snel mogelijk weer uit te kunnen breiden naar meer postcodes, maar geef het even. Natuurlijk had je succes verwacht, maar dit is echt absurd." Dat hij trots en tevreden is, is meer dan duidelijk: "Hier word je als eigenaar lijp van!"