file 66

Zoveel verdienen BN'ers met hun deelname aan populaire programma's

Sterren01 aug , 8:43
Sommige BN'ers lijken werkelijk niet van de beeldbuis af te slaan. Of het nu een survivalprogramma is of een quizshow: zij staan vooraan in de rij. Maar doen ze het om hun ego op te blazen... of hun bankrekening? Hierbij het mysterie ontrafelt!
Wat BN'ers verdienen aan programma's:
Deelnemen aan De Slimste Mens levert BN’ers 250 euro per aflevering op, zo bevestigen de makers aan Veronica Superguide. Als je dus een echte quizmaster bent, kun je er een leuk bedragje aan overhouden.
Maar vergeet die droomvilla of sportauto: voor het winnen van de felbegeerde titel krijg je niks extra's. Het is puur voor de eer, dus je moet het vooral doen om je naasten te imponeren. Gelukkig hoeven BN’ers niet elke dag naar de studio af te reizen; er worden namelijk drie afleveringen per dag opgenomen.
Bij talkshows is het een beetje een hit or miss wat de vergoeding betreft. Rob Goossens vertelde vorig jaar in de BLVD Podcast van RTL Boulevard dat de standaardregel is: er wordt niet betaald.
Toch zijn er uitzonderingen. Zo zou Marc-Marie Huijbregts volgens Goossens 2000 euro per aflevering vragen. En ook Peter R. de Vries heeft flink verdiend met zijn mening geven op tv. De man had dan ook wat scherpe analyses.
Expeditie Robinson lijkt op het eerste gezicht een zware beproeving, maar je gaat in ieder geval niet met lege zakken naar huis. BN’ers zouden maar liefst 10.000 euro krijgen om in de wildernis te overleven.
En dat maakt de ontberingen toch net even wat draaglijker. Blijf je na de samensmelting nog steeds in de running? Dan komt er 1000 euro per dag bij.
Als je een dikke huid hebt en niet bang bent om op nationale televisie te worden gefileerd, is Ranking The Stars misschien wel iets voor jou. Hier krijg je 750 euro per aflevering voor de eer om het onderwerp van roddels en kritiek te zijn. Prima dealtje!
Voor deelname aan Wie Is De Mol krijg je volgens Goossens helemaal niets – tenzij je de finale haalt en met de prijzenpot naar huis gaat. Het idee hierachter is dat deelname je naamsbekendheid oplevert. Gratis reclame, dus. Plus, je krijgt een gratis reis naar een exotisch oord, dus wie klaagt er nog?