screenshot 2024 10 03 at 134816

Bedrijf komt met geniale oplossing voor opladen van elektrische auto's

Auto03 okt , 19:27
In de wereld van elektrische voertuigen kan het opladen vaak een grote bron van stress zijn, vooral voor wie geen eigen oplaadpunt heeft.
De Luxemburgse start-up Click4Charge biedt een innovatieve oplossing: een elektrische bestelwagen die op locatie je auto oplaadt, binnen slechts 30 minuten. Dit betekent dat je niet op de plek zelf hoeft te zijn, wat het proces nog gemakkelijker maakt.
"Je hoeft alleen maar de laadklep open te laten of deze op afstand te ontgrendelen zodra de laadwagen arriveert," legt een tevreden klant uit.
Voor een abonnement van 149 euro per maand kun je onbeperkt opladen, maar zoals de klant aangeeft: "Het kan duurder uitvallen dan zelf opladen."
Toch geniet ze van de voordelen: “Maar tegelijkertijd bespaar ik tijd, moeite en mentale belasting, ik hoef me nergens meer druk om te maken.”
De oprichters van Click4Charge hebben jarenlang onderzoek en ontwikkeling gedaan voordat ze hun diensten op de markt brachten.
"Bij de lancering in juni 2022 waren we pioniers. Inmiddels hebben we concurrentie in Europa en zelfs drie in de VS opgemerkt. De Amerikaanse bedrijven hebben het voordeel dat ze veel sneller toegang hebben tot financiering," zegt Gilles Moro, de CEO en mede-oprichter van Click4Charge.
Het bedrijf richt zich voornamelijk op zakelijke klanten, zoals bedrijven met elektrische voertuigen, bouwbedrijven en busmaatschappijen.
"Vandaag de dag richten we ons vooral op B2B, bedrijven die elektrische vlootwagens hebben, evenals bouwmachines en alle bouwondernemingen. Dat neemt steeds meer toe," voegt Moro eraan toe.
De technologie achter deze laadservice is complexer dan het lijkt. Julien Friederich, mede-oprichter en operations manager, legt uit dat het proces van onderzoek en ontwikkeling veel tijd en geld heeft gekost en dat er een patent is aangevraagd.
Met het doel om eerst in Luxemburg een sterke naam op te bouwen hoopt Click4Charge zijn technologie verder te ontwikkelen en uiteindelijk wereldwijd uit te breiden. "We willen onze merknaam over de hele wereld vestigen," zegt Moro.